BMW’s kleinste M-krachtpatser wordt nòg straffer (foto’s)

0

Voor wie van lekker hardcore houdt, is de M2 eigenlijk het leukste dat bij BMW’s M-divisie gemaakt wordt. Compact, relatief licht, achterwielaandrijving en een potente zespitter, gehuld in een wulps coupé-kleedje. Maar nu is er de M2 Competition…

Volgens puristen was de M2 geen echte M. Het motorblok werd namelijk niet door BMW Motorsport GmbH ontwikkeld, maar is een zes-in-lijn van BMW zelf die werd opgekieteld. Wel, daar komt nu verandering in: de M2 Competition krijgt een écht M-motorblok. Concreet gaat het om de krachtbron die ook in het vooronder van de M3/ M4 ligt. Dat werd wel iets teruggeschroefd naar 410pk en 550Nm trekkracht, zodat de kleinste coupé van het merk al die brute kracht nog verwerkt krijgt.

Voorts krijgt de M2 Competition ook de betere koeling van zijn grotere broer, net als enkele delen van de ophanging. De auto krijgt ook een nieuwe uitlaatlijn.

Uiteraard zijn er ook visuele veranderingen. Het meest in het oog springende, zijn de hertekende grille en voorbumper. Ook de zijspiegels zijn ietwat anders geworden. Accenten die bij de ‘gewone’ in chroom zijn, zijn bij de Competition in het zwart.

Binnenin vinden we nieuwe stoelen terug en de startknop is niet langer gitzwart, maar wel knalrood. Over kleuren gesproken: de M2 is niet leverbaar in bijster veel kleuren. Wit, zwart, grijs en gelukkig ook nog Long Beach Blau. Daar komen nu nog twee gloednieuwe kleuren bij: Sunset Orange en Hockenheim Silver. Dat laatste is ook de kleur van onderstaand exemplaar.

Benieuwd naar de prestaties? De top is uiteraard begrensd op 250 km/u. Wie voor een M Driver’s Package kiest, kan echter doorvlammen tot 280 km/u. Met een automaat duurt de sprint van nul naar honderd 4,2 seconden, kiest u een handbak doet u daar 0,2 seconde langer over.

1

Picture 1 of 34

REACTIES

Lees ook Meer van deze auteur