Wat vindt u van deze dikke Duitse coupé? (foto’s)

957

Van een merk waar we al lange tijd niks van hoorden.

Isdera begon in 1969 in een werkplaats in het Duitse Leonberg, maar tegenwoordig knutselen ze auto’s in elkaar in Hildesheim.

De allereerste auto die ze maakten, was een replica van de Ford GT40. In 1982 brachten ze hun eerste geheel eigen ontwerp met Mercedes-techniek op de markt. In totaal hadden ze drie sportwagens, maar ze bouwden ook prototypes voor onder andere BMW en Porsche. De laatste keer dat we wat van Isdera hoorden, is inmiddels al van 2006 geleden.

Maar nu hebben ze op de Beijing Autoshow in China het doek van iets nieuws getrokken: de Commendatore GT. Een bloedmooie coupé met vleugeldeuren.

Isdera gaat bovendien mee met de tijd. Geen benzineslurper onder de koets, maar wel twee elektromotoren die gevoed worden door een accupakket van 105 kWh. De Commendatore heeft daardoor 815pk en een koppel van 1060Nm, dat naar alle vier de wielen wordt gestuurd. De sprint naar honderd is geklaard in 3,7 seconden, van nul naar tweehonderd neemt slechts 9,8 seconden in beslag. Momenteel ligt de topsnelheid nog op 302 km/u, maar die zal weldra worden begrensd op 250 km/u. Wie niet te kwistig met het gaspedaal omspringt, die zou vijfhonderd kilometer ver moeten geraken op een batterijlading.

De productie van deze Commendatore GT blijft steken op twee stuks, maar het zou echter wel illustreren wat Isdera nog van plan is in de toekomst. Dat belooft.

7

Picture 7 of 7

REACTIES